EOV (Extraokulární Vidění)

Ucelený program, který umožní napojení se na své vědomí a intuici

Vznik metody a jeho zakladatel

S EOV - Extra Okulárním Viděním (nebo také VEO - Visión Extra Ocular) - je spjat mexičan Noé Rogelio Esperón Hernández. Jeho práce, zkoumání, započala v roce 1980. Během těchto let vypracoval a dále rozvíjí tuto metodologii pro děti i dospělé. Od roku 2010 školí také lektory z dalších zemí, a tak se metodika dostala i k nám.

Zaměřuje se na mnoho úrovní, které postupně rozvíjejí celou osobnost člověka (emocionální stránku, mysl,...). EOV kombinuje několik metod: 

  • meditace, 
  • vizualizace, 
  • rozvoj/aktivace schopnosti vidět bez použití fyzických očí a tím rozvoj intuice

které do sebe zapadají a celkově rozvíjí dítě či dospělého v oblasti vědomí.

Noé založil blízko Mexika školu, kde děti fungují touto metodou. 

"Ve Visión Extra Ocular, A. C. pomáháme dětem z celého světa stát se schopnějšími, zodpovědnějšími a soustředěnějšími prostřednictvím aktivace jejich Extra Okulárního Vidění ® (VEO®), což rozvíjí jejich mysl, rozšiřuje jejich vědomí a posiluje jejich vůli, čímž z nich děláme lepší lidi v jejich domovech, školách, společnosti a v přírodě."

Visión Extra Ocular® (VEO®) je rozvoj mysli, vědomí a posílení vůle, který vrcholí tím, že děti dokáží vidět i přes zakryté oči, bez triků, bez podvodů. Obvykle zvládnou lépe číst při zakrytých očích než s otevřenýma očima. Z 10 dětí, 8 dokáže přečíst slova už při první lekci.

Aktivace VEO® může být úspěšně dosažena u 100 % dětí ve věku 6 až 12 let, které již umí číst. Po tomto věku procento rychle klesá, až téměř mizí. 

Přestože je Extra Ocular Vision® působivé, není to to nejdůležitější, čeho chce tento projekt dosáhnout, protože důležitější jsou paralelní výsledky, metoda může pomoci dětem, které mají:

  • problémy se čtením a psaním,
  • problémy s jazykem, 
  • problémy s matematikou, protože díky metodě jim pomáháme překonat jejich traumata a pak mohou pochopit matematickou logiku,
  • problémy s učením, protože získávají další mentální schopnosti, které jim pomáhají se naučit to, co dříve nemohli,
  • problémové chováním, protože se zlepšují jejich postoje,
  • dyslexii, protože jim ukazujeme, jak ji ovládat,
  • mnoho mentálních traumat, protože je odstraňujeme,
  • autismus, protože se jejich vůle posiluje a do určité míry začínají sledovat běžné lidské chování,
  • Downův syndrom nebo jiná mentální znevýhodnění, protože se díky metodě stávají více soběstační,
  • se strachem, protože pak se stanou sebevědomými,
  • ... 

Spolek Světladíl, z.s. - organizace, která školí další lektory EOV

V České republice je jen jedna organizace, která dále školí lektory v této metodě. 

"Jedná se o ucelený systém, ve kterém provázíme děti procesem poznání svého vědomí a učíme je, jak se svým vědomím pracovat. Rodiče jsou nedílnou součástí celého procesu, a proto je kurz považován za unikátní rodinnou terapii."